Zawsze jedz śniadanie!

Śniadanie w Starej Garbarni

Stół śniadaniowy w Hotelu Stara Garbarnia. Zapraszamy!

Żeby zacząć porządnie dzień potrzebujemy solidnego śniadania.  Jest ono uważane za najważniejszy posiłek dnia, dlatego warto poświęcić mu należytą uwagę.
Pomijając śniadanie, możemy w późniejszych porach dnia, zacząć odczuwać głód i żeby szybko zaspokoić go wybierzemy coś do zjedzenia na szybko, np. jakieś niezdrowe przekąski bogate w cukry proste i tłuszcze nasycone, jak słodkie pieczywo czy fast food. Utrata umiaru w jedzeniu i chaotyczne, nieregularne spożywanie posiłków może przyczynić się do powstania nadwagi, cukrzycy czy problemów z samopoczuciem. Mogą wtedy też towarzyszyć nam nieprzyjemne objawy natury pokarmowej.

płatki śniadaniowepłatki śniadanioweserek wiejski ze szczypiorkiemtalerzwędlinśniadanie

Celem śniadania jest dostarczenie dobrej jakości węglowodanów i białka. Węglowodany spożyte wraz z błonnikiem, będą powoli dostarczać nam energię na cały dzień. Jest to zasługa błonnika i węglowodanów złożonych, które spowalniając trawienie, jednocześnie zapewniają nam uczucie sytości na wiele godzin. W ten sposób nie będziemy odczuwać głodu przez dłuższy czas po śniadaniu i nie wpadniemy w pułapkę podjadania. Porcja białka spożyta rano nasila spalanie tłuszczu w organizmie i daje jeszcze większe uczucie sytości niż zjedzenie samych węglowodanów. Najlepszym źródłem białka na śniadanie będzie chudy nabiał, który dostarczy nam też niezbędnego wapnia. Drugą opcją mogą być jajka, dając jedne z największych uczuć sytości i jednocześnie są bogatym źródłem białka przy niedużej ilości kalorii. Ponadto są ubogie w sód, więc jajka na twardo posypane pieprzem i papryką bez dodawania soli są jednym z najlepszych opcji śniadaniowych.

miód

Specjaliści od żywienia doradzają, że najlepiej jest zjeść śniadanie w ciągu dwóch godzin po przebudzeniu. Powinniśmy spożyć na nim 20-35% kalorii przewidzianych na dzienne zapotrzebowanie. Także jest to posiłek obfity, ustępujący co najwyżej tylko obiadowi.

Udowodnione jest, że osoby jedzące regularne śniadania łatwiej zachowują prawidłową wagę, mają lepsze samopoczucie w ciągu dnia, koncentrację i pamięć. Mają oni też lepszy poziom cholesterolu, gdyż najczęściej jedząc śniadania są w stanie utrzymać odpowiednie spożycie kalorii w ciągu dnia.

Co jeszcze warto mieć na talerzu podczas śniadania? Po pierwsze: owsianka, która jest źródłem błonnika, witamin z grupy B i jej spożycie wiąże zły cholesterol. Po drugie: pomidory, ze względu na dużą zawartość potasu, który obniża ciśnienie krwi. Do picia zaś możemy wybrać sok grejpfrutowy, który jest bogatym źródłem witaminy C. Witamina C działa antyoksydacyjnie i wzmacnia układ immunologiczny. Jednocześnie dobrym źródłem witaminy C jest papryka. Przyda się też kawałek mięsa ze względu na to, że w produktach pochodzenia zwierzęcego znajduje się żelazo hemowe – łatwiejsze do przyswojenia niż występujące w produktach roślinnych. Wędliny ze względu na duże ilości soli spożywajmy jednak z umiarem. Gdy nie spożywamy mięsa na śniadanie, pamiętajmy o spożyciu produktów z witaminą C (sok porzeczkowy, grejpfrutowy), gdyż pomaga ona wchłonąć żelazo z produktów roślinnych.

dżemyjogurtysałatka greckakrokodylkijajkapomarańcze

Przystąpmy teraz do stworzenia optymalnego śniadania. W Starej Garbarni możemy rozpocząć śniadanie miseczką muesli z jogurtem naturalnym i miodem lub dżemem porzeczkowym. Następnie warto poprosić kuchnię o przygotowanie jajecznicy wedle uznania np. ze szczypiorkiem. Potem możemy zjeść sałatkę Caprese lub najlepiej sałatkę grecką, z której dostarczymy warzywa i ser, będący bogatym źródłem wapnia. Na koniec możemy jeszcze skosztować plasterek szynki lub zjeść kiełbaskę na ciepło. Do picia wybierzmy kawę z mlekiem, jak i też sok, najlepiej grejpfrutowy ze względu na dużą zawartość flawonoidów i witaminy C.

twarógser żółtybułkikiełbaskifrankfurterkijajecznicakiełbasapieczywkoogórkiserkicaprese

 

Warto więc zwrócić uwagę, aby śniadanie było urozmaicone i dostarczało ważnych składników odżywczych. W naszym hotelu śniadania są oparte o kilkanaście potraw podanych w formie stołu szwedzkiego. Każdy też może skomponować je z klasycznych potraw śniadaniowych: pieczywa, wędlin, serów żółtych, kiełbasek, jajek na twardo z sosami.
Z naszego śniadania mogą skorzystać nie tylko goście, którzy przyjechali do hotelu. W cenie 30 zł może wykupić je każdy kto przyjdzie do hotelu w godzinach między godz. 8:00 a 10:00. Szczególnie zapraszamy mieszkańców Złotnik i Leśnicy, osiedli położonych blisko Hotelu Stara Garbarnia.